Nur Afifah Bt Anuar

Seorang yang simple n sgt3 pramah.. :)

Monday, October 24, 2011

10 hadiah yang sering dilupakan untuk orang tersayang

hai..sori la..fifah da lame x update blog.
mmg sgt3 xde mse la..ni lately ni..
fifah dpt sakit mata plak.
adoii..mmg seksa la kn..da la nk siapkn assignment smua..
dgn mata sepet sbelah..haih..sbar je la..
sjak fifah masuk UTeM ni..n Mr I sbuk dgn PSPM1 die kt KMNS..
fifah n die mmg jarang la dpt luangkn mse brsme..
pling byk pn kteorg juz calling2 je..
2 pn xleh lme2..yela..die nk study..fifah pn byk keje nk siapkn..
mmg mse utk brsme 2 agk trhad.lbih2 lg kteorg ni jaoh.
nk jmpe pn susah..lg la kn...
tp nk wt cmne kn...redha je la..
x lme lg befday Mr I..
so fifah pn sbuk la pkir nk bg hadiah pe kn..
then fifah trbce 1 artikel ni kt dlm mjlh kegemaran fifah.

10 hadiah yang sering dilupakan untuk orang tersayang

1. hadiah mendengar
berikan hadiah ini kepada yang memerlukan dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas. jika selama ini si dia yang banyak bercerita dan kamu adalah pendengarnya yang setia, si dia terlupa untuk memberikan kamu hadiah itu.
*rsenyer Mr I lupe nk bg fifah hadiah ni.coz slalunya fifah yr brcrita n dia dnga. :(

2. hadiah tanda kasih
jangan kedekut untuk menunjukkan yang kamu menyayangi dirinya. pegang tangannya dan tunjukkan keikhlasan hati dalam bersama. ingat, sentuhan kasih berbeza dengan sentuhan nafsu. asalkan kamu tahu untuk membezakannya.
*slalunya Mr I menunjukkan kasih syg dia dgn prhatian yg die brikn kt fifah.mmg x brbelah bagi. :)

3. hadiah sehelai nota
ia mungkin ringkas seperti 'saya sayang awak' atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. letakkan nota-nota ini ditempat yang tidak disangka oleh si dia.
*kdang2 wt juga bnde ni.hihi..tp mcm cheesy smcam.hee..

4. hadiah ketawa
berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. mesejnya ialah,"saya suka ketawa bersama awak."
*die pnya kerenah je da leh wt fifah ketawa. :D

5. hadiah puji-pujian
sesuatu yang ringkas seperti "warna biru memang ngam dengan awak" atau "sedap masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia kurang keyakinan diri. oleh itu, jangan hanya mahu diri dipuji. cubalah puji si dia juga.
*fifah mmg slalu pji die pn.tp die yg mrendah dri sgt.kalu nk alih topik..die start la pji fifah plak.. :)

6. hadiah bantuan
siapa yang akan datang menolong apabila kamu ditimpa masalah? siapakah yang bermain di minda kamu saat dalam kesusahan? pertolongan seperti membaiki kereta kamu saat rosak, bawa ke klinik saat kamu sakit, hulurkan wang ringgit saat kamu susah, sangat membantu dalam perhubungan. jika tiada semua itu, si dia nampaknya sudah terlupa.
*dia da byk bntu fifah..dr sgala aspek :)

7. hadiah bersendirian
ada pasangan yang sentiasa mahu berkepit 24jam. ada yang sering mahu berada di sisi walaupun kamu tidak meminta. ada ketika kita hanya mahu bersendirian. peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendirian.
*bila fifah badmood ke..die akn sruh fifah cool down dlu.bile da ok bru cntct dia blik. :)

8. hadiah keceriaan
cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi. beri dia senyuman yang boleh diukir dengan ikhlas dan buatlah si dia ketawa dengan sikap 'sense of humor' kamu.
*mmg slalu trsnyum kalu brsme die. :) kalu masam mke pn sbb mrajuk.2 pn sbb nk mnx die pjuk.hee.. :p

9. hadiah riadah
luangkan masa bersama untuk menyertai sesuatu sukan dan aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. kalah pun tak apa kerana kamu tentu menang dalam hatinya. jangan terlalu sibuk hingga terlupa dirinya. jika kamu beri hadiah beribu ringgit pun tapi dapat berjumpa amat jarang sekali, tak berguna juga.
*kteorg maen bowling sme2...best! :)

10. hadiah doa
hadiah ini adalah yang sering dilupakan. selalulah bedoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu si dia yang dirinya sentiasa berada di dalam doa kita. pasti sejuk hati si dia mendengarnya. biarpun tiada harta bernilai ratusan ribu ringgit namun dengan bingkisan doa ini segala urusan harian dpat dipermudahkan. InsyaAllah..
*slalu doakn yg trbaek utk die! :)


*brsme Mr I :)

smoga hbungan anda smua brkekalan hendaknya..
hingga ke ank cucu. :)
keikhlasan dan kejujuran dalam sesuatu prhbungan itu pnting!
jd jge la prhbungan anda..smoga bhagia di samping insan trsyg. :)

Friday, October 7, 2011

The Problems with Guys..

hai smua.. :)
tgh2 fifah bz dkt utem ni..so fifah jarang la blik uma..
n disbbkn itu..my mom ni rjin la anta email kt fifah
haa..majukn my mom..email 2.hee..
mcm2 email la die anta..n mcm2 versi gak
de yg nk wt fifah rndu kt die..de yg sruh fifah blaja..
de yg sruh mngingatkn fifah jgn lupe pd Yang Esa..
n mcm2 lg la cra my mom nk ajar anknyer yg jaoh ni
tnpa prlu mmbebel dlm fon..hihi
my mom slalu anta yg jnis power point utk motivate fifah dr byk aspek la..
n fifah ske sgt cra ibu fifah 2..hee..
n bru2 ni kn..ibu fifah send email about guys..
hehe..die tau ank die yg sorg ni da de yg pnye kn..
tp act email 2 juz nk wt i glak je..
bnde btol pn rsenyer..tp x smua laki mcm 2 la..
certain je yg mcm 2..email itu juz utk ske2 je..
yela realiti yg brlaku dlm kbanyakkn relationship sbenanyer..
tp nsib baek my Mr I x mcm 2.hihi

The Problems With Guys:



If u TREAT him nicely, he says u r IN LOVE with him
If u DON'T, he says u r PROUD
If u DRESS nicely, he says u r trying to LURE him
If u DON'T, he says u r from KAMPUNG
If u ARGUE with him, he says u are STUBBORN
I f u keep QUIET, he says u have no BRAINS
If u r smarter than him, he'll lose FACE
If he's smarter than u, he is GREAT
If u don't LOVE him, he tries to POSSESS u
If u LOVE him, he will try to LEAVE u. (very true huh?)
If u don't MAKE LOVE with him, he says u DON'T love him
If u DO!! he says u r CHEAP
If u tell him your PROBLEM, he says u r TROUBLESOME
If u DON'T, he says that u DON'T TRUST him
If u SCOLD him, u r like a NANNY to him
If he SCOLDS u, it is because he CARES for u
If u BREAK your PROMISE, u CANNOT be TRUSTED
If he BREAKS his, he is FORCED to do so
If u SMOKE, u r BAD girl
If he SMOKES, he is GENTLEMENT
If u do WELL in your exams, he says it's LUCK
If he does WELL, it's BRAIN
If u HURT him, u r CRUEL
If he HURTS u, u r too SENSITIVE!!
& sooo hard to please!!!

If u send this to guys, they will swear that it's not true.....
but if u don't, they say u r selfish....
the MORAL of the story is....SEND THIS TO GUYS OUT THERE ANYWAY..
send it to girls also, gives them some laughter... :D



*bukan smua laki mcm ni kn??? :)
kte hnya prlu bykkn brbncang jika brlaku sbarang msalah.
jgn sling tduh mnuduh tnpa sbarang usul priksa.
komunikasi dlm prhbungan itu pnting.
yg prempuan plak jgn mnghrapkn lelaki tau apa yg anda ske@x ske..
bgtau diaorg..sbb lelaki ni x pndi nk meneka..
so smua..slamat mnjalani hari2 anda di smping insan trsyg. :)