Nur Afifah Bt Anuar

Seorang yang simple n sgt3 pramah.. :)

Friday, February 3, 2012

luahan hatiku...

Assalamualaikum semua.. :)

hari ni fifah rasa sangat2 down..and for what reason?
i dont think i can tell u all about it.
sometimes kan..kita rasa yang orang tu akan berada di situ untuk kita pada waktu dan ketika kita memerlukan mereka..
dan bila semua itu hanya harapan semata2..ia memang menyedihkan..
fifah dah hidup hampir 20thn...



menjadi anak..menjadi seorang kanak2..menjadi remaja..menjadi kakak sulung..menjadi satu2nya anak perempuan..menjadi cucu kesayangan..menjadi cucu dan anak harapan keluarga..menjadi pelajar..menjadi mahasiswi..menjadi pemerhati alam ciptaanNya ini..
walaupun dah sejauh ini fifah merantau..fifah masih lagi dalam proses pembesaran dan pembelajaran..
it's hard for me..berat rasa bahu ni bila banyak harapan diletakkan keatasnya..
i try my best for everything i do..
but sometimes something happens for reason..
kadang2 kita dah cuba yang terbaik..tapi mungkin sesuatu/seseorang itu bukan untuk kita..
kita harus bersyukur dengan apa yang ada..
tapi tu la kan..bila banyak sangat harapan ni..
sekali je korang hampakan mereka..
ia akan menjadi sesuatu yang sangat sukar untuk menjadi seseorang yang mereka harapkan lagi..



but thank Allah..i got my family and my friends on my back..
merekalah yang menjadi sumber semangat fifah selama ni..
fifah rasa sangat bersyukur untuk itu..Alhamdulillah..
tapi kadang2 pada waktu dan ketika..kita mengharapkan apa yang Allah berikan kepada kita tu..ditarik balik..
mungkin macam dalam situasi fifah ni..
bila seseorang yang fifah sayang ni..ada ketika tu dia menyusahkan fifah hingga satu ketika fifah bertanya,"kenapa aku dapat dia?kenapa aku kenal dia?kenapa dia keluarga aku?"
sampaikan satu tahap tu fifah berkata dalam hati 'takde dia pun takpe'..
tapi bila hati dah tenang..fifah berfikir balik..
fifah beristighfar banyak..berdosanya fifah meminta ketidak wujudan seseorang itu di muka bumi ini yang merupakan rezeki yang Allah beri kepada keluarga fifah.
sometimes i laugh when i remember what my fren used to say to me..she said 'maybe i'm going through a midlife crisis'..
haha..that's not funny ok..i'm not 50 and above ok..
hidup ni banyak cabarannya..fifah yang orang kata tak banyak masalah ni pun dah rasa cukup la takat ni saja..tak sanggup rasanyer nak lalu 'benda2' tu lagi..
fifah dah merasa putus cinta sebelum bercinta..haa..camne tu ek?
complicated kan??hmm...tu la..



yang lagi rumitnya tu ialah..fifah menangis setiap kali fifah teringatkan 'dia'..
mungkin sebab dia cinta fifah yang tak kesampaian kan..it's hard u know..
tapi pape pun fifah berterima kasih kepada dia..
kalau tak kerana dia..mana mungkin fifah jumpa 'Mr I'..
and now..i really hope that he is my last love..

~i love him so much~

cinta pertama itu susah nak dilupakan..jadi simpanlah ia sebaiknya di lipatan hati kita..
mungkin satu hari nanti ia akan menjadi satu kenangan yang indah buat kita.

~cinta pertama tak semestinya cinta terakhir~



setiap kali fifah bersedih atas apa sebab sekali pun..
fifah tau Allah akan ada di situ untuk fifah..
family fifah..Mr I..kawan2..
mereka semua tak pernah hampakan hati fifah..
i know i can turn to them if anything happen.
walaupun ada yang telah menjarakkan diri atas sebab2 tertentu..
fifah tak kisah..fifah tau masih ada yang akan support fifah until the end!

~i believe in them~

p/s: thanks to all my family and friends..
i love u all so much.

Wassalam :)

No comments: