Nur Afifah Bt Anuar

Seorang yang simple n sgt3 pramah.. :)

Monday, October 24, 2011

10 hadiah yang sering dilupakan untuk orang tersayang

hai..sori la..fifah da lame x update blog.
mmg sgt3 xde mse la..ni lately ni..
fifah dpt sakit mata plak.
adoii..mmg seksa la kn..da la nk siapkn assignment smua..
dgn mata sepet sbelah..haih..sbar je la..
sjak fifah masuk UTeM ni..n Mr I sbuk dgn PSPM1 die kt KMNS..
fifah n die mmg jarang la dpt luangkn mse brsme..
pling byk pn kteorg juz calling2 je..
2 pn xleh lme2..yela..die nk study..fifah pn byk keje nk siapkn..
mmg mse utk brsme 2 agk trhad.lbih2 lg kteorg ni jaoh.
nk jmpe pn susah..lg la kn...
tp nk wt cmne kn...redha je la..
x lme lg befday Mr I..
so fifah pn sbuk la pkir nk bg hadiah pe kn..
then fifah trbce 1 artikel ni kt dlm mjlh kegemaran fifah.

10 hadiah yang sering dilupakan untuk orang tersayang

1. hadiah mendengar
berikan hadiah ini kepada yang memerlukan dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas. jika selama ini si dia yang banyak bercerita dan kamu adalah pendengarnya yang setia, si dia terlupa untuk memberikan kamu hadiah itu.
*rsenyer Mr I lupe nk bg fifah hadiah ni.coz slalunya fifah yr brcrita n dia dnga. :(

2. hadiah tanda kasih
jangan kedekut untuk menunjukkan yang kamu menyayangi dirinya. pegang tangannya dan tunjukkan keikhlasan hati dalam bersama. ingat, sentuhan kasih berbeza dengan sentuhan nafsu. asalkan kamu tahu untuk membezakannya.
*slalunya Mr I menunjukkan kasih syg dia dgn prhatian yg die brikn kt fifah.mmg x brbelah bagi. :)

3. hadiah sehelai nota
ia mungkin ringkas seperti 'saya sayang awak' atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. letakkan nota-nota ini ditempat yang tidak disangka oleh si dia.
*kdang2 wt juga bnde ni.hihi..tp mcm cheesy smcam.hee..

4. hadiah ketawa
berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. mesejnya ialah,"saya suka ketawa bersama awak."
*die pnya kerenah je da leh wt fifah ketawa. :D

5. hadiah puji-pujian
sesuatu yang ringkas seperti "warna biru memang ngam dengan awak" atau "sedap masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia kurang keyakinan diri. oleh itu, jangan hanya mahu diri dipuji. cubalah puji si dia juga.
*fifah mmg slalu pji die pn.tp die yg mrendah dri sgt.kalu nk alih topik..die start la pji fifah plak.. :)

6. hadiah bantuan
siapa yang akan datang menolong apabila kamu ditimpa masalah? siapakah yang bermain di minda kamu saat dalam kesusahan? pertolongan seperti membaiki kereta kamu saat rosak, bawa ke klinik saat kamu sakit, hulurkan wang ringgit saat kamu susah, sangat membantu dalam perhubungan. jika tiada semua itu, si dia nampaknya sudah terlupa.
*dia da byk bntu fifah..dr sgala aspek :)

7. hadiah bersendirian
ada pasangan yang sentiasa mahu berkepit 24jam. ada yang sering mahu berada di sisi walaupun kamu tidak meminta. ada ketika kita hanya mahu bersendirian. peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendirian.
*bila fifah badmood ke..die akn sruh fifah cool down dlu.bile da ok bru cntct dia blik. :)

8. hadiah keceriaan
cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi. beri dia senyuman yang boleh diukir dengan ikhlas dan buatlah si dia ketawa dengan sikap 'sense of humor' kamu.
*mmg slalu trsnyum kalu brsme die. :) kalu masam mke pn sbb mrajuk.2 pn sbb nk mnx die pjuk.hee.. :p

9. hadiah riadah
luangkan masa bersama untuk menyertai sesuatu sukan dan aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. kalah pun tak apa kerana kamu tentu menang dalam hatinya. jangan terlalu sibuk hingga terlupa dirinya. jika kamu beri hadiah beribu ringgit pun tapi dapat berjumpa amat jarang sekali, tak berguna juga.
*kteorg maen bowling sme2...best! :)

10. hadiah doa
hadiah ini adalah yang sering dilupakan. selalulah bedoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu si dia yang dirinya sentiasa berada di dalam doa kita. pasti sejuk hati si dia mendengarnya. biarpun tiada harta bernilai ratusan ribu ringgit namun dengan bingkisan doa ini segala urusan harian dpat dipermudahkan. InsyaAllah..
*slalu doakn yg trbaek utk die! :)


*brsme Mr I :)

smoga hbungan anda smua brkekalan hendaknya..
hingga ke ank cucu. :)
keikhlasan dan kejujuran dalam sesuatu prhbungan itu pnting!
jd jge la prhbungan anda..smoga bhagia di samping insan trsyg. :)

1 comment:

zana said...

aww...sweetnya... =)

saya tag miss epal. kalau rajin jawab la yer... ada satu soalan yang saya rasa sesuai dgn miss epal. soalan last sekali... hehe

http://zana46.blogspot.com/2011/11/bila-ditanya-saya-akan-jawab.html